***Doručení objednávek o Vánocích a silvestru viz článek v levém sloupci.***

Reklamace

Reklamační řád

V případě, že se v průběhu záruční doby vyskytne vada, má Kupující, v závislosti na povaze této vady, při uplatnění záruky následující práva:

v případě vady odstranitelné:

a.) právo na bezplatné, řádné a včasné odstranění vady

b.) právo na výměnu vadného zboží nebo vadné součásti, není-li to vzhledem k povaze vady neúměrné

c.) v případě nemožnosti postupů uvedených v bodech a.) a b.) má právo na přiměřenou slevu z kupní ceny nebo odstoupení od kupní smlouvy

 

Řešení reklamací dle typu vady:
 
a) V případě vady neodstranitelné:
Kupující má právo na výměnu vadného zboží, nebo na odstoupení od kupní smlouvy. Jde-li o jiné vady neodstranitelné a nepožaduje-li spotřebitel výměnu věci, má právo na přiměřenou slevu z kupní ceny nebo odstoupení od kupní smlouvy
b) V případě vady odstranitelné (opakované vady):
Kupující má právo na výměnu vadného zboží nebo odstoupení od kupní smlouvy, pokud nemůže pro opětovné vyskytnutí vady po opravě (tzn. zboží bylo již 3x reklamováno pro stejnou vadu) nebo pro větší počet vad věc řádně užívat
Uplatnění reklamace:
Reklamaci lze uplatnit u Prodávajícího, a to ve všech jeho provozovnách, nebo písemně na adrese sídla.
 

 

 

Vyřízení reklamace:
Kupující je povinen uplatnit reklamaci u prodávajícího nebo osoby určené k opravě bez zbytečného odkladu od zjištění nedostatku. Učiní-li tak písemně nebo elektronicky, měl by uvést své kontaktní údaje, popis závady a požadavek na způsob vyřízení reklamace.
 
Formuláře ke stažení: ZDE
 

Předem prosím informovat obchod .

Vždy vracet zboží do naší provozovny : Katovická 175, Strakonice 38601 .

Při reklamaci objednáváme svoz  ( ČP) nebo  reklamačního asistenta u zásilkovny. Záleží, jakého dopravce jste využili při objednávce. 

***

Práva z vadného plněnÍ:
 
Volba spotřebitele při podstatné vadě:
Je-li vadné plnění podstatným porušením smlouvy, má kupující právo:
a) na odstranění vady (opravou nebo dodáním nové věci bez vady),
b) na přiměřenou slevu z kupní ceny, nebo
c) na odstoupení od smlouvy.
Kupující sdělí prodávajícímu, jaké právo si zvolil, při oznámení vady nebo bez zbytečného odkladu poté. Učiněnou volbu nemůže kupující měnit bez souhlasu prodávajícího.
  1. Volba prodávajícího při nepodstatné vadě:
    Je-li vadné plnění nepodstatným porušením smlouvy, má kupující právo na odstranění vady, nebo na přiměřenou slevu z kupní ceny. Prodávající si volí, zda vadu odstraní opravou, nebo dodáním nového zboží. Kupující nemůže v tomto případě odstoupit od smlouvy, dokud prodávající vadu neodstraní.
  2. Opakované vady:
    Právo na dodání nové věci nebo na odstoupení od smlouvy má kupující i v případě, že nemůže věc řádně užívat pro opakovaný výskyt vad po opravě nebo pro větší počet vad.
 ***
1. Odpovědnost za vady a záruka
Prodávající odpovídá kupujícímu, že zboží při převzetí nemá vady. Zejména prodávající odpovídá kupujícímu, že v době, kdy kupující zboží převzal:
  • má zboží vlastnosti, které si strany ujednaly, a chybí-li ujednání, takové vlastnosti, které prodávající nebo výrobce popsal nebo které kupující očekával s ohledem na povahu zboží a na základě reklamy jimi prováděné,
  • se zboží hodí k účelu, který pro jeho použití prodávající uvádí nebo ke kterému se zboží tohoto druhu obvykle používá,
  • je zboží v odpovídajícím množství, míře nebo hmotnosti a
  • zboží vyhovuje požadavkům právních předpisů.
  1. Práva z odpovědnosti za vady zboží (reklamace) musí být uplatněna v záruční době 24 měsíců od převzetí zboží kupujícím. 
2. Postup a místo uplatnění reklamace
Kupující je povinen uplatnit reklamaci u prodávajícího bez zbytečného odkladu poté, co vadu zjistil.
  1. Reklamaci lze uplatnit písemně na adrese sídla prodávajícího nebo elektronicky na e-mailové adrese [Váš e-mail pro reklamace].
  2. Při uplatnění reklamace je kupující povinen:
    • Předložit doklad o koupi zboží (faktura, účtenka).
    • Popsat reklamovanou vadu a navrhovaný způsob řešení (oprava, výměna, sleva, vrácení peněz).Doručit reklamované zboží (včetně veškerého příslušenství a dokumentace) na adresu prodávajícího k posouzení. Náklady na doručení zboží k reklamaci hradí kupující.
3. Vyřízení reklamace a součinnost kupujícího
Prodávající je povinen rozhodnout o reklamaci ihned, ve složitějších případech do tří pracovních dnů. Do této lhůty se nezapočítává doba přiměřená podle druhu výrobku potřebná k odbornému posouzení vady. Reklamace včetně odstranění vady musí být vyřízena bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající s kupujícím nedohodne na delší lhůtě.
  1. Kupující je povinen poskytnout prodávajícímu nezbytnou součinnost k vyřízení reklamace, zejména doručit reklamované zboží k posouzení ve stanovené lhůtě a reagovat na výzvy prodávajícího.
  2. Pokud kupující neposkytne nezbytnou součinnost (např. nedoručí zboží k posouzení, nereaguje na pokusy o kontakt) a reklamaci tak nelze v zákonné 30denní lhůtě vyřídit, bude reklamace považována za neoprávněnou nebo odloženou z důvodu na straně kupujícího. Prodávající o tomto postupu kupujícího informuje. 
4. Závěrečná ustanovení reklamačního řád
Na vztahy neupravené tímto reklamačním řádem se vztahují příslušná ustanovení zákona č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku, a zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, v platném znění.
  • Kontaktním místem pro mimosoudní řešení spotřebitelských sporů je Česká obchodní inspekce (ČOI).
Odpovědnost za vady a záruka
Záruka a odpovědnost prodávajícího se nevztahuje na případy:
  • vznikla-li závada nebo poškození prokazatelně nesprávným užíváním, v rozporu s návodem k použití anebo jiným nesprávným jednáním Kupujícího;
  • prokazatelných nedovolených zásahů do zboží;
  • na vady, které vznikly běžným opotřebením spotřebního zboží se stanovenou lhůtou použití dle zvláštních právních předpisů, pokud je taková reklamace uplatňována po uplynutí této lhůty;
  • na vady způsobené vlivem živelných katastrof.



Při oznámení vady, nebo bez zbytečného odkladu po oznámení vady je kupující povinen sdělit prodávajícímu, jaké právo (způsob vyřízení reklamace) si zvolil.
Změna volby bez souhlasu prodávajícího je možná jen tehdy, žádal-li kupující opravu vady, která se ukáže být neodstranitelná.
Nezvolí-li kupující své právo z podstatného porušení smlouvy včas, má práva jako při nepodstatném porušení smlouvy.
Kupující je povinen prokázat nákup zboží (nejlépe dokladem o koupi). Lhůta pro vyřízení reklamace běží od předání/doručení zboží prodávajícímu nebo do místa určeného k opravě. Zboží by mělo být při přepravě zabaleno ve vhodném obalu, aby nedošlo k jeho poškození, mělo by být čisté a kompletní.
Prodávající je povinen bezodkladně, nejpozději do tří pracovních dnů, rozhodnout o reklamaci, případně o tom, že je k rozhodnutí potřebné odborné posouzení. Informaci o nutnosti odborného posouzení kupujícímu v této lhůtě sdělí.
Reklamaci kupujícího spotřebitele, včetně odstranění vady, prodávající vyřídí bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů od jejího uplatnění, pokud se s kupujícím spotřebitelem písemně nedohodnou na delší lhůtě. Po uplynutí této lhůty má kupující spotřebitel stejná práva, jako by se jednalo o podstatné porušení smlouvy.
Odmítne-li prodávající odstranit vadu věci, může kupující spotřebitel požadovat přiměřenou slevu z ceny nebo odstoupit od smlouvy.
Záruční doba se prodlužuje o dobu od uplatnění reklamace do jejího vyřízení nebo do doby, kdy byl kupující povinen si věc vyzvednout.
Prodávající se zavazuje o vyřízení reklamace kupujícího informovat mailovou zprávou nebo prostřednictvím SMS.
U oprávněné reklamace náleží kupujícímu spotřebiteli náhrada účelně vynaložených nákladů.